Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznymi, elastycznymi oraz najbardziej opłacalnymi rozwiązaniami dla pracodawców. Podczas szkolenia omówione zostaną wybrane przypadki związane z tematyką szkolenia, w świetle najnowszego orzecznictwa SN oraz stanowiska PIP.
Szkolenie skierowane jest do kierowników, menadżerów, starszych specjalistów i specjalistów działów kadr i płac oraz działów personalnych w przedsiębiorstwach, w tym w spółdzielniach handlowych, mieszkaniowych, pracy, socjalnych i wielu innych.
Wykład w połączeniu z warsztatem aktualizującym wiedzę uczestników szkolenia w zakresie najnowszego orzecznictwa SN i stanowiska PIP względem czasu pracy – stan na 2017 r. W trakcie szkolenia przewidziana jest dyskusja i praktyczne rozwiązywanie konkretnych przypadków.
Absolwentka prawa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, wieloletnia radczyni prawna, od 2008 r. związana z Kancelarią Radców Prawnych i Adwokatów Lech Obara i współpracownicy, specjalizująca się m.in. w prawie pracy, kadrach i prawie upadłościowym. Posiada bogate doświadczenie we współpracy ze spółdzielniami mieszkaniowymi i handlowymi. Autorka licznych artykułów naukowych oraz popularno-naukowych, prelegentka na konferencjach krajowych i międzynarodowych, trenerka i wykładowczyni w zakresie prawa pracy i prawa spółdzielczego.
Termin:
21.04.2017 w godzinach 9:00 – 16:00
Miejsce szkolenia:
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP, ul. Mickiewicza 21/23, 10-508 Olsztyn
Organizator szkolenia:
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP
SZCZEGÓŁOWA PROBLEMATYKA
- System czasu pracy i okresy rozliczeniowe w 2017 r
- rodzaje systemu czasu pracy: podstawowy, równoważny czy zadaniowy – podobieństwa i różnice
- potrzeby organizacyjne firmy a wybór systemu czasu pracy – odpowiedni i nieodpowiedni wybór systemu
- różnicowanie systemu czasu pracy dla różnych grup pracowniczych
- zaplanowanie i wprowadzenie do porządku organizacyjnego systemu czasu pracy oraz ewentualne wdrożenie zmian względem systemu czasu pracy
- stosowane okresy rozliczeniowe w firmie
- wybór długości okresu rozliczeniowego – zasadność wyboru
- planowanie czasu pracy a długość okresu rozliczeniowego
- wydłużenie lub skrócenie okresu rozliczeniowego – w jakich przypadkach i systemach czasu pracy, zyski czy straty
- Godziny pracy do zaplanowania – doba, tydzień, miesiąc i okres rozliczeniowy
- minimalne i maksymalne obciążenie godzinowe pracownika w dobie i tygodniu, w wybranym systemu czasu pracy
- zasady przekroczenia 40-to godzinnego czasu pracy w tygodniu
- minimalne i maksymalne obciążenie miesięczne pracownika względem długości stosowanego okresu rozliczeniowego
- ustalenie wymiaru czasu pracy pracownika w poszczególnych okresach rozliczeniowych
- Doba pracownicza
- definiowanie doby pracowniczej i jej planowanie w czasie pracy pracownika
- ograniczenia przy planowaniu pracy na różne godziny
- naruszenie doby pracowniczej – zasady i rozpatrzenie przypadków
- tworzenie rozkładów czasu pracy naruszających dobę pracowniczą – rodzaje pracowników i rozpatrzenie przypadków
- naruszenie doby pracowniczej a stanowisko związków zawodowych lub przedstawiciela pracowników – pominięcie, konsekwencje, zasady współpracy
- ograniczenia planowania pracy na różne godziny w wybranych dniach tygodnia
- Ruchoma organizacja czasu pracye
- wyjaśnienie ruchomej organizacji czasu pracy
- stosowanie grafiku przy ruchomej organizacji czasu pracy
- ruchoma organizacja czasu pracy a planowana praca naruszająca dobę pracowniczą
- pracownicy względem których można zastosować ruchomą organizację czasu pracy
- procedury wprowadzania ruchomej organizacji czasu racy po nowelizacji
- regulamin pracy a zapisy dotyczące ruchomej organizacji czasu pracy
- Odpoczynki dobowe i tygodniowe
- zaplanowanie w harmonogramie czasu pracy odpoczynków dobowych w różnych systemach czasu pracy
- skrócenie zaplanowanego odpoczynku dobowego i tygodniowego oraz sposób i termin ich zrównoważenia
- sposób planowania odpoczynków tygodniowych względem organizacji pracy oraz najczęściej popełniane błędy
- udogodnienia pracodawcy przy planowaniu odpoczynków tygodniowych przy zmianowej organizacji czasu pracy
- Dni wolne w harmono-gramie czasu pracy
- dzień wolny – definicja oraz czas trwania
- planowanie dni wolnych z tytułu przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy względem systemu czasu pracy i okresu rozliczeniowego w firmie
- zasady kumulowania dni wolnych z przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy – w jednym tygodniu, czy miesiącu?
- planowanie pracy w niedzielę i święta
- dni harmonogramowo wolne od pracy – sposób planowania i oznaczania w grafiku
- święta przypadające w soboty – zasady przyznawania i rozliczania z uwzględnieniem wybranych grup/rodzajów pracowników
- Praca w dniu wolnym, wynikającym z przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy (W5)
- definiowanie tzw. W5 i uwzględnienie go w grafiku
- uprawnienia pracodawcy do wezwania pracownika przebywającego na W5 – zasady, możliwość odmowy, konsekwencje
- rekompensata za pracę w dniu wolnym W5 – sposób, zasady, termin i wykroczenia
- wypłata wynagrodzenia z uwzględnieniem oddania dnia wolnego za pracę w dniu W5 a wypłata rekompensaty pieniężnej – zasady, prawidłowość i obowiązki dokumentacyjne
- brak zgody pracownika na udzielenie mu dnia wolnego za wezwanie w dniu wolnym W5 lub skorzystanie ze zwolnienia lekarskiego
- dodatkowa praca w dniu wolnym W5 a limit nadgodzin
Koszt udziału szkolenia
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu datę szkolenia.
+Uczestnictwo w zajęciach,
+Materiały szkoleniowe,
+Przerwy kawowe,
+Lunch,
+Certyfikat ukończenia
-Rabat 20%
+Uczestnictwo w zajęciach,
+Materiały szkoleniowe,
+Przerwy kawowe,
+Lunch,
+Certyfikat ukończenia
+Rabat 20%