Czas pracy w 2017 r. w świetle najnowszego orzecznictwa – szkolenie specjalistyczne

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznymi, elastycznymi oraz najbardziej opłacalnymi rozwiązaniami dla pracodawców. Podczas szkolenia omówione zostaną wybrane przypadki związane z tematyką szkolenia, w świetle najnowszego orzecznictwa SN oraz stanowiska PIP.

Szkolenie skierowane jest do kierowników, menadżerów, starszych specjalistów i specjalistów działów kadr i płac oraz działów personalnych w przedsiębiorstwach, w tym w spółdzielniach handlowych, mieszkaniowych, pracy, socjalnych i wielu innych.

Wykład w połączeniu z warsztatem aktualizującym wiedzę uczestników szkolenia w zakresie najnowszego orzecznictwa SN i stanowiska PIP względem czasu pracy – stan na 2017 r. W trakcie szkolenia przewidziana jest dyskusja i praktyczne rozwiązywanie konkretnych przypadków.

Absolwentka prawa Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, wieloletnia radczyni prawna, od 2008 r. związana z Kancelarią Radców Prawnych i Adwokatów Lech Obara i współpracownicy, specjalizująca się m.in. w prawie pracy, kadrach i prawie upadłościowym. Posiada bogate doświadczenie we współpracy ze spółdzielniami mieszkaniowymi i handlowymi. Autorka licznych artykułów naukowych oraz popularno-naukowych, prelegentka na konferencjach krajowych i międzynarodowych, trenerka i wykładowczyni w zakresie prawa pracy i prawa spółdzielczego.

Termin:
21.04.2017 w godzinach 9:00 – 16:00

Miejsce szkolenia:
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP, ul. Mickiewicza 21/23, 10-508 Olsztyn

Organizator szkolenia:
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości Lokalnej WAMA-COOP

SZCZEGÓŁOWA PROBLEMATYKA

  • System czasu pracy i okresy rozliczeniowe w 2017 r
  • rodzaje systemu czasu pracy: podstawowy, równoważny czy zadaniowy – podobieństwa i różnice
  • potrzeby organizacyjne firmy a wybór systemu czasu pracy – odpowiedni i nieodpowiedni wybór systemu
  • różnicowanie systemu czasu pracy dla różnych grup pracowniczych
  • zaplanowanie i wprowadzenie do porządku organizacyjnego systemu czasu pracy oraz ewentualne wdrożenie zmian względem systemu czasu pracy
  • stosowane okresy rozliczeniowe w firmie
  • wybór długości okresu rozliczeniowego – zasadność wyboru
  • planowanie czasu pracy a długość okresu rozliczeniowego
  • wydłużenie lub skrócenie okresu rozliczeniowego – w jakich przypadkach i systemach czasu pracy, zyski czy straty
  • Godziny pracy do zaplanowania – doba, tydzień, miesiąc i okres rozliczeniowy
  • minimalne i maksymalne obciążenie godzinowe pracownika w dobie i tygodniu, w wybranym systemu czasu pracy
  • zasady przekroczenia 40-to godzinnego czasu pracy w tygodniu
  • minimalne i maksymalne obciążenie miesięczne pracownika względem długości stosowanego okresu rozliczeniowego
  • ustalenie wymiaru czasu pracy pracownika w poszczególnych okresach rozliczeniowych
  • Doba pracownicza
  • definiowanie doby pracowniczej i jej planowanie w czasie pracy pracownika
  • ograniczenia przy planowaniu pracy na różne godziny
  • naruszenie doby pracowniczej – zasady i rozpatrzenie przypadków
  • tworzenie rozkładów czasu pracy naruszających dobę pracowniczą – rodzaje pracowników i rozpatrzenie przypadków
  • naruszenie doby pracowniczej a stanowisko związków zawodowych lub przedstawiciela pracowników – pominięcie, konsekwencje, zasady współpracy
  • ograniczenia planowania pracy na różne godziny w wybranych dniach tygodnia
  • Ruchoma organizacja czasu pracye
  • wyjaśnienie ruchomej organizacji czasu pracy
  • stosowanie grafiku przy ruchomej organizacji czasu pracy
  • ruchoma organizacja czasu pracy a planowana praca naruszająca dobę pracowniczą
  • pracownicy względem których można zastosować ruchomą organizację czasu pracy
  • procedury wprowadzania ruchomej organizacji czasu racy po nowelizacji
  • regulamin pracy a zapisy dotyczące ruchomej organizacji czasu pracy
  • Odpoczynki dobowe i tygodniowe
  • zaplanowanie w harmonogramie czasu pracy odpoczynków dobowych w różnych systemach czasu pracy
  • skrócenie zaplanowanego odpoczynku dobowego i tygodniowego oraz sposób i termin ich zrównoważenia
  • sposób planowania odpoczynków tygodniowych względem organizacji pracy oraz najczęściej popełniane błędy
  • udogodnienia pracodawcy przy planowaniu odpoczynków tygodniowych przy zmianowej organizacji czasu pracy
  • Dni wolne w harmono-gramie czasu pracy
  • dzień wolny – definicja oraz czas trwania
  • planowanie dni wolnych z tytułu przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy względem systemu czasu pracy i okresu rozliczeniowego w firmie
  • zasady kumulowania dni wolnych z przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy – w jednym tygodniu, czy miesiącu?
  • planowanie pracy w niedzielę i święta
  • dni harmonogramowo wolne od pracy – sposób planowania i oznaczania w grafiku
  • święta przypadające w soboty – zasady przyznawania i rozliczania z uwzględnieniem wybranych grup/rodzajów pracowników
  • Praca w dniu wolnym, wynikającym z przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy (W5)
  • definiowanie tzw. W5 i uwzględnienie go w grafiku
  • uprawnienia pracodawcy do wezwania pracownika przebywającego na W5 – zasady, możliwość odmowy, konsekwencje
  • rekompensata za pracę w dniu wolnym W5 – sposób, zasady, termin i wykroczenia
  • wypłata wynagrodzenia z uwzględnieniem oddania dnia wolnego za pracę w dniu W5 a wypłata rekompensaty pieniężnej – zasady, prawidłowość i obowiązki dokumentacyjne
  • brak zgody pracownika na udzielenie mu dnia wolnego za wezwanie w dniu wolnym W5 lub skorzystanie ze zwolnienia lekarskiego
  • dodatkowa praca w dniu wolnym W5 a limit nadgodzin

Koszt udziału szkolenia

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu datę szkolenia.

+Uczestnictwo w zajęciach,
+Materiały szkoleniowe,
+Przerwy kawowe,
+Lunch,
+Certyfikat ukończenia
-Rabat 20%
+Uczestnictwo w zajęciach,
+Materiały szkoleniowe,
+Przerwy kawowe,
+Lunch,
+Certyfikat ukończenia
+Rabat 20%